Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

47) Vítězná tečka

Kolem půl osmé se konečně začaly kompletovat první týmy. Trvalo povětšinou alespoň pět minut, než-li se je podařilo nahnat na hřiště. Jako by se to, že jeho tým právě hraje, muselo oznámit každému členu družstva zvlášť. V žádném případě nestačilo zahlásit to jen tak do „éteru“.

Predzapas obstaral mistni fotbalovy poter ... filippo

Rozpis zápasů byl na nic. Muselo se hrát s těmi týmy, které zrovna byly k dispozici. Jejich laxnost mne, puntičkářského a perfekcionistického středoevropana, přiváděla téměř k nepříčetnosti. Byl jsem rád, že týmů bylo jen 6. Být jich 10, těžko bych nedošel psychické újmě.

Třetí zápas jsme přišli na řadu konečně my. Šlo o minuty, začalo se s velkým časovým skluzem. Pět minut před startem našeho zápasu jsem zašel upozornit „otce“, že by se měl pomalu začít převlékat. Nikde jsem navíc neviděl našeho brankáře, a tak jsem se zašel optat Huga hrajícího na kytaru, zda-li neví, kde je. Prý neví. Nenápadně jsem mu naznačil, že do zahájení zápasu zbývají asi 3 minuty, že „otec“ stále ještě není převlečený a že bez gólmana asi hrát nemůžeme. Jestli by nebylo dobrý zkusit sehnat nějakého náhradního. Hugo odvětil, že to je určitě dobrý nápad, kytaru však neodložil a žádné úsilí v této záležitosti jevit nehodlal.

Situace se nezměnila ani po pár dalších minutách. Když jsme měli vyběhnout na plac, otec byl stále ve své kanceláři v civilu, Hugo se věnoval kytaře. Začínal jsem toho mít plné zuby. Řekl jsem Gáby, že prostě nejsme ready, ať tedy odehrají svůj zápas další týmy, my – pokud pánbů dá – odehrajeme oba své zápasy jako poslední, postoupíme-li z druhého místa, dáme si dokonce tři zápasy po sobě.

Pánbů dal a my skutečně vyběhli – i s objeveným gólmanem - k předposlednímu zápasu ve skupinách. Naše šance jsem odhadoval jako nevelké. Hrál jsem naplno. Vepředu, vzadu, kde bylo potřeba trošku do toho šlápnout, přitlačit na pilu.


V půlce zápasu zahrával „otec“ Juan Carlos, velký fanoušek mexického velkoklubu Cruz Azul, autové vhazování, chytře přehodil gólmana a mně již stačilo trefit malou, leč odkrytou branku. Povedlo se! Světe div se, nególový střelec skóroval! 1:0 pro kvarteto. Udržet vítězství by se rovnalo téměř jistému postupu ze skupiny do semifinále. Stáhl jsem se do obrany, s bolestivou grimasou se snažil blokovat střely soupeřů, vítězství se nám podařilo uhájit!

Po závěrečném hvizdu nás čekal poslední zápas v základní části. Opět to byl boj. Nahoru dolu. Dalekonosné střely, pohledné kombinaci se zde příliš nefandí. Utkání ovšem rozhodla podobná situace jako zápas předchozí. Tentokrát jsme si pozice vyměnili. Z autového vhazování jsem prudkou ranou oslovil „otcovu“ hlavu, od níž se míč odrazil do branky. Znovu 1:0. Zápas skončil.

K velkému překvapení jsme se stali nejlepším týmem základní části a s plným počtem bodů postoupili do druhého semifinále. Podařilo se nám tak vyhnout silnému týmu Guo-Guo, který vyhrál druhou skupinu a v jehož barvách zářil dynamiťák, jež na mne zapůsobil hattrickem předchozí den.

Guo-Guo vyhrálo na penalty své semifinále a čekalo na soupeře, jež měl vzejít z našeho zápasu s týmem „milovníků“. V čase výkopu jsem opět musel obíhat své spoluhráče. Hugo obdivoval novou sadu „bicí“, jež byla zakoupena do kostela, otec se ukryl ve své kanceláři a mocně se podivoval tomu, že ještě máme vůbec hrát nějaký zápas. Marnost nad marnost.


Jak jsem tak na své nedochvilné spoluhráče čekal, napadlo mne, že zápas možná budou rozhodovat také penalty a tak jsem si jednu „z půlky do prázdný“ zkusil. Zapadla hezky k tyči. Snad jsem si tím svou porci štěstí nevybral předčasně.

Boj o finále byl ještě urputnější než-li předchozí klání ve skupinách. V normální hrací době skončilo utkání bez branek. Nastalo prodloužení. V jeho poslední minutě se ke mně odrazil na polovině hřiště míč, který jsem z voleje napálil na zdařbůh směrem k brance. U nás by to pochopitelně nemělo velký smysl, tady mezi indiány to ale o kombinaci není, lepší míč zakopnout daleko za plot než-li riskovat jeho ztrátu a rychlý brejk. K údivu nejen mému, ale i početné divácké kulise, však prudká střela zaplula soupeřovic gólmanu mezi nohy a poslala nás do finále.

Před jeho zahájením zmizel náš brankář a „otec“. Prvně jmenovaný se již neukázal, ten druhý se opět odebral do své kanceláře. Z ní pak po několika lidech vzkázal, že se turnaj musí dohrát jindy, poněvadž je po 10. hodině a pokračování by zavánělo rušením nočního klidu. To už na mne bylo dost. Zařekl jsem se, že jestli se finále neodehraje, žádného turnaje se tu už účastnit nebudu. Tím míň jako hlavní organizátor.

Trval jsem na svém. Na finále si s Hugem a Tolentinem půjčíme cizího brankáře a hráče, další den nemá cenu se scházet jen kvůli jednomu zápasu. „Otec“ se nakonec nechal přesvědčit, takže jsme ze široké nabídky adeptů vybrali jednoho mého studenta na post gólmana. V samotném zápase jsem se snažil při obranné činnosti stále pohybovat v blízkosti „hattrickového kanonýra“. Zůstal ustrážen. Zápas tak skončil bez branek. Na řadu přišly pokutové kopy, jež měly určit celkového vítěze nedělního turnaje.

K prvnímu jsem se sebevědomě postavil já. Snažil jsem se zůstat klidný – kdo jiný by ji zde měl proměnit než-li „ten bílej z Evropy“ – ale právě ten pocit zodpovědnosti mne svazoval. Nechtěl jsem zklamat ani sám sebe, ani své fanoušky. Velkou část z nich jsem si svou bledou tváří, nezpoplatněnou výukou angličtiny a předvedenými výkony v průběhu turnaje získal na svou stranu. Byla by škoda ten dojem pokazit neproměněnou penaltou zrovna ve finále.


Dva rychlé krůčky ... krátká suchá rána ... a míč se z poloviny hřiště řítí přímo doprostřed odkryté brány. Zatímco ostatním to určitě přišlo přirozené, mně se vydatně ulevilo. Dnes jsem tu na každý pád zanechal dobrý dojem.

Bombarďák z Guo-Guo trefuje k mému překvapení pouze tyč! Hugo však míří mimo a druhý člen týmu našeho soupeře srovnává po druhé sérii na 1:1. V poslední sérii se k míči staví „otec“. Pomodlit se mi v této situaci připadá nevkusné, a tak to nechávám pouze na něm. Trefuje přesně! Soupeř následně míjí a „kvarteto a brankář“ tak mohou slavit titul!

Já jej slavím noční cestou domů a studenou sprchou. Teplá tu neteče.



-------------------------------------------------------------------------------------


NOVINKA: CI vydalo první publikaci: Bezpečnostní manuál pro oblast LATINSKÉ AMERIKY


http://www.communityinspiration.com/prirucka.htm


NOVINKY A FOTKY přímo z Mexika (galerie: studenti, čeští podporovatelé, příroda a okolí):


http://my.opera.com/Filippo-CommUNITYinspiration


Všeobecné informace o projektu:


www.communityinspiration.com


VIDEA (nejen) z výuky


http://www.youtube.com/user/FILIPPOsenaCI


Starší články (chronologický vývoj projektu) lze nalézt na pravé straně pod kontaktem v „seznam rubrik“ ...


HLEDÁME:


- DOBROVOLNÍKY


- ČLENY VYSÍLAJÍCÍCH KOMUNIT


- SPONZORY a PARTNERY PROJEKTU


- příznivce a zájemce o spolupráci


INFO: http://www.communityinspiration.com/podporte.htm

Autor: Filip Šena | čtvrtek 26.3.2009 4:37 | karma článku: 9,64 | přečteno: 2670x
  • Další články autora

Filip Šena

Bod zlomu, aneb konec dobrý, všechno dobré

Ačkoli naše intenzivní propagační snahy přilákaly na úvodní hodiny pouze tři desítky mexických studentů (potřebovali jsme jich dvakrát tolik), atraktivní konverzační výuková metoda si rychle získala jejich důvěru. Stačily dvě výukové lekce (celkem 5h u dospělých a 3h u dětí) a nadšení a vděční obyvatelé Papantly začali kurzy angličtiny s českými dobrovolníky United Vision doporučovat všude ve svém okolí.

13.8.2012 v 13:42 | Karma: 8,13 | Přečteno: 2401x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

Přestřelka a velká zmrzlina

Ačkoli je Veracruz považován za jeden z nebezpečnějších států mexické federace a čas od času jsme v ulicích Coatepecu skutečně narazili na po zuby ozbrojené příslušníky armády, žádné zvýšené bezpečnostní riziko jsme nepociťovali. Tím víc nás ale zaskočila informace, že přímo v centru Papantly proběhla přestřelka jen pár dní před naším příjezdem.

4.3.2012 v 20:55 | Karma: 10,03 | Přečteno: 3380x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

Boj o pozice, jednání s radnicí

Během pětihodinové jízdy z Coatepecu do Papantly Imelda vyřizovala jednu SMSku za druhou. V úhrnu jich mohlo být klidně ke třicítce.

26.2.2012 v 20:01 | Karma: 8,92 | Přečteno: 2856x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

V centru říše Totonaků, aneb první problémy v kultovní Papantle

Kapitola třiatřicátá. Když jsem před měsícem kolegům oznámil, že Imelda navrhuje pro poslední část pilotní fáze česko-mexického rozvojového projektu United Vision kultovní a světoznámou Papantlu, zavládlo nadšení.

21.2.2012 v 20:51 | Karma: 11,05 | Přečteno: 3088x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

Podpořme mexické ženy

Kapitola dvaatřicátá. Probudila mne velmi hlasitá hudba. Rozmrzele jsem se vydal ke dveřím, abych zjistil, co se to v sedm hodin ráno děje. Nešlo ale o nic zvláštního, to si jen soused trochu přivstal.

12.2.2012 v 21:10 | Karma: 10,38 | Přečteno: 3393x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  8:38

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3052x
Spoluzakladatel rozvojového projektu UNITED VISION. Lektor cizích jazyků, aktuální projekt: www.anglictinaspepou.cz

Od září 2011 pilotní dobrovolnická mise v Mexiku, v barvách UNITED VISION.