Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

23) Místo „M“ a ochmelka Emílio

Minulý týden nepřinesl nic zásadního. Proběhl poklidně. Pouze v pondělí odpadla večerní výuka, neboť nešel proud. V Mexiku běžná záležitost. Hodinu jsme nahradili v úterý, kdy jsem vyučoval téměř 9h čistého času. Libůstka.

Misto "M" ...filippo

Ve čtvrtek nám navíc pan milionář odvezl z „učebny“ (ve skutečnosti miniaturního vetešnictví) židle. Prý je pronajímá. 12ks židlí se tedy přes víkend nacházelo kdesi v sousedství. Před úterní hodinou si je musím nějakým způsobem vyzvednout a přetransportovat zpět do „krámku“. Nenapadlo by mne, že jako dobrovolník, profesor angličtiny, budu muset řešit i takto komplikované logistické záležitosti.

Pomoc mi přislíbil Miki. Kamarád Ene, co tu u ní pracuje jako barman a kameník. Vylíčil jsem mu, že je potřebuji odvézt dnes ve 13h. Přesně v jednu, neboť ve dvě již potřebuji být v centru. Výslovně jsem ho poprosil, ať mi dá vědět, jestli se na to mohu opravdu spolehnout. „Ok“, odepsal mi v poledne.


Ve 13:15 konečně dorazil. Usedl do kuchyně a hovořil s Ene. Netrpělivě jsem čekal venku. Když už mi to začalo být podezřelé, zašel jsem se ho zeptat, jak že to teda vidí. Zeptal se paní domácí, je-li přítomen Pepe s autem. Dočkal se negativní reakce. A já též. Zatvářil se překvapeně a sdělil mi, že s tím tedy nepočítal a že mi bohužel pomoct nemůže. Inu Mexiko. Však už si zvykám.


Poslední zajímavou událostí bylo objevení místa „M“. Již několikrát jsem obcházel Huascu s nadějí, že narazím na „své místo“. Na plácek, kde bych se mohl schovat před světem. Kde bych si mohl číst, učit se, opravovat úkoly či si žonglovat, aniž bych byl rušen a nucen být ve střehu. Dlouho se mi to nedařilo. Až v pondělí jsem požádal o pomoc žákyni Elizabeth.


http://my.opera.com/Filippo-CommUNITYinspiration/albums/showpic.dml?album=637145&picture=8909148


stránka Elizabeth


http://www.youtube.com/watch?v=_aW1YMDptng


video žonglování


Vzala mne na místo, o jakém se mi ani nesnilo. Kousek od samého centra Huasky teče říčka. Je to na okraji lesíka, všude zeleno. Nad ní je vybudován betonový plácek, údajně má do budoucna sloužit jako základna pro vybudování supermarketu. Chraň bůh! Ráj v Huasce. Skrz stromy prosvítá dostatečné množství slunečního svitu, potůček bublá svou neoposlouchatelnou písničku. Člověk je tam sám, krásně ukryt, a přesto 5 minut od centra.

První dvě návštěvy byly přesně to, co mi tu až doteď chybělo. Vlastní tajné místo k relaxaci a odpočinku. Dopřál jsem si půlhodinový koncert šumějícího potůčku. Nádhera.

Pak si mne ale kdoví proč vyhlídnul dělník z party, co opravují koryto potoka. Štěstí je vrtkavé. Prvně se přišel jen zeptat, kdo jsem a co tam pohledávám. Páchl. Snažil jsem se být přátelský. A povedlo se. Zůstal se mnou a mlel svoje nesmysly přes dvě hodiny. Při odchodu mne ještě osomroval o deset pesos.

Když jsem si to tam namířil druhý den, modlil jsem se, aby tam Emílio nebyl a já mohl v klidu opravovat úkoly. Asi po půl hodině mne zmerčil. „Proč že se mu schovávám?“, vystartoval. Rezervovaně jsem mu odpověděl, že mám práci. Nijak ho to neodradilo. Začal plkat na sto možných způsobů a témat. Dorazil s litrovkou piva. Táhlo to z něj.


Blížila se hodina odpoledního kurzu v La Lomě. Odebral jsem se k ochodu. Prý půjde alespoň kousek se mnou. „Super“, pomyslel jsem si. Zkusil jsem pozměnit plán a zašel na oběd do jednoho stánku. On že teda poobědvá také. Byl jsem rád, že jsem se ho nakonec dokázal zbavit. Nebylo to snadné. Ke konci už jsem mu ani nerozuměl, začínal mít, pracant, opravdu dost. Mexické pivo píše. Bezpečně jsem se v jeho společnosti necítil.

Zítra se na své místo vydám znovu. Pokud dorazí Emílio, bude to naposled. Ztratím svůj ráj skoro dříve, než-li jsem jej objevil. A je mi jasné, že najít tu druhý takový by se rovnalo zázraku. Kéž by tam, ochmelka, nebyl.


 


-------------------------------------------------------------------------------------------


NOVINKY A FOTKY přímo z Mexika (galerie: studenti, čeští podporovatelé, příroda a okolí):


http://my.opera.com/Filippo-CommUNITYinspiration


Všeobecné informace o projektu:


www.communityinspiration.com


VIDEA (nejen) z výuky


http://www.youtube.com/user/FILIPPOsenaCI


Starší články (chronologický vývoj projektu) lze nalézt na pravé straně pod kontaktem v „seznam rubrik“ ...



Autor: Filip Šena | pondělí 12.1.2009 6:13 | karma článku: 10,73 | přečteno: 956x
  • Další články autora

Filip Šena

Bod zlomu, aneb konec dobrý, všechno dobré

Ačkoli naše intenzivní propagační snahy přilákaly na úvodní hodiny pouze tři desítky mexických studentů (potřebovali jsme jich dvakrát tolik), atraktivní konverzační výuková metoda si rychle získala jejich důvěru. Stačily dvě výukové lekce (celkem 5h u dospělých a 3h u dětí) a nadšení a vděční obyvatelé Papantly začali kurzy angličtiny s českými dobrovolníky United Vision doporučovat všude ve svém okolí.

13.8.2012 v 13:42 | Karma: 8,13 | Přečteno: 2401x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

Přestřelka a velká zmrzlina

Ačkoli je Veracruz považován za jeden z nebezpečnějších států mexické federace a čas od času jsme v ulicích Coatepecu skutečně narazili na po zuby ozbrojené příslušníky armády, žádné zvýšené bezpečnostní riziko jsme nepociťovali. Tím víc nás ale zaskočila informace, že přímo v centru Papantly proběhla přestřelka jen pár dní před naším příjezdem.

4.3.2012 v 20:55 | Karma: 10,03 | Přečteno: 3380x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

Boj o pozice, jednání s radnicí

Během pětihodinové jízdy z Coatepecu do Papantly Imelda vyřizovala jednu SMSku za druhou. V úhrnu jich mohlo být klidně ke třicítce.

26.2.2012 v 20:01 | Karma: 8,92 | Přečteno: 2856x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

V centru říše Totonaků, aneb první problémy v kultovní Papantle

Kapitola třiatřicátá. Když jsem před měsícem kolegům oznámil, že Imelda navrhuje pro poslední část pilotní fáze česko-mexického rozvojového projektu United Vision kultovní a světoznámou Papantlu, zavládlo nadšení.

21.2.2012 v 20:51 | Karma: 11,05 | Přečteno: 3088x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

Podpořme mexické ženy

Kapitola dvaatřicátá. Probudila mne velmi hlasitá hudba. Rozmrzele jsem se vydal ke dveřím, abych zjistil, co se to v sedm hodin ráno děje. Nešlo ale o nic zvláštního, to si jen soused trochu přivstal.

12.2.2012 v 21:10 | Karma: 10,38 | Přečteno: 3393x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3052x
Spoluzakladatel rozvojového projektu UNITED VISION. Lektor cizích jazyků, aktuální projekt: www.anglictinaspepou.cz

Od září 2011 pilotní dobrovolnická mise v Mexiku, v barvách UNITED VISION.