Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

21) ZIMA a ulhané mexické studentky (2.)

Jsou to milé holky. Obzvlášť Brenda, ta to u mne vyhrává na celé čáře. Angličtina je baví. Indiánská kamarádka Rebe tvrdí, že z bílého učitele musí být mimo. Že sama pracovala s vesnickými dětmi, že jsou úplně někde jinde než-li ty z města. Chybí jim náplň, pozornost, na vesnici nikdo nemá na děti čas. Nevěnuje se jim.

La Lomafilippo

Jednou mi na hodinu přišly pouze 3 holky. Byl jsem přesvědčený, že když to zopakují, kurz zruším. Nechal jsem je celé dvě a půl hodiny hrát samotné anglicky šibenici a opravoval si úkoly jiných skupin. Chtěl jsem jim dát za vyučenou. Ukázat že když nebudou chodit všechny, bude to otrava.

K mému úžasu však vydržely hrát celou dobu. Do toho mi občas přišly říct, že je angličtina se mnou hrozně baví. Že ve škole to stojí za starou bačkoru, ale tady že je to super.

http://my.opera.com/Filippo-CommUNITYinspiration/albums/showpic.dml?album=637145&picture=8704876

Stránka Brenda

http://www.youtube.com/watch?v=j6vQEU5IulY

Video Brenda

Nové věci jim lezou do hlav neuvěřitelně rychle. Stíhali jsme tempo kurzů v nichž mám středoškoláky a dospělé. Ale byl v tom háček. Nedělaly úkoly. Málokdy je přinesly, vždy měly nějakou výmluvu. K mému velkému zklamání nestydatě lžou. Je fakt, že některé ještě píší dost špatně. Napsat za úkol 150 vět je pro ně asi záležitost spíše dnů než hodin.

Při výuce se absence vypracovávání domácích úloh příliš neprojevovala. Když jsem jim vysvětlil, co mají procvičovat, fungovalo to. Minulý týden už mi ale došla s jejich výmluvami trpělivost a slíbil jsem jim za odměnu „test“. Ať se ukáže, jestli tahle cesta někam vede.

Test proběhl včera. Pokud jsem měl obavy, že výsledky nebudou odpovídat mému vynaloženému pětitýdennímu úsilí, realita překonala nejčernější představy. Dostaly 18 překladových vět z toho, co jsme až doposud probrali. Jedna starší holčina dala víceméně všechno, ostatní absolutní propadák. Pokud se naskytla celá věta správně, byl to výjimečný úkaz. Důsledky absence plnění domácích úkolů se projevily v plné síle.

Při opravování jsem uvažoval, má-li tohle vůbec cenu. Již po několikáté jsem nebýval přesvědčení, že tu nejsem od toho, abych někoho do učení nutil. Ničí mne jejich prolhanost. Očividně část testu obšlehly. Do očí mi ale byly schopné tvrdit, že rozhodně nepodváděly. To mne na celé věci mrzí nejvíc. Jinak jsou totiž fajn, pokyny na hodině plní do puntíku, cítím, jak mne mají rády a jak moc zpestření jsem jim kurzem angličtiny přinesl do života. Lži ale nesnáším. Vyrostl jsem na Rychlých Šípech.

Coby začínající pedagog jsem musel přijmout zásadní opatření. Pokračovat dál studiem nových věcí, když nemají zažitou látku starší, na které by bylo možné stavět, očividně nemá cenu. Dokud se nedoučí látku posledních pěti týdnů, plnil bych s kurzem CommUNITY inspiration pouze roli zpestřovače čtvrtečních a pátečních podvečerů. Proč rovnou neotevřít kurz žonglování?

Pět týdnů jsem se usiloval. Z úkolů v jiných skupinách vidím, že metoda funguje. Ať se tedy nyní začnou snažit i holky z periférka.


Dnes proběhl test druhý. Dopadl o něco lépe. Stejný systém. Dvacet vět. Deset oznamovacích, deset otázek. Vyznačím chyby a nechám každého celých dvacet vět přepsat znovu, již s pomocí sešitu. Většinou ani poté nejsou všechny věty správně. Znovu označím chyby a znovu nechám každého, ať si je za pomoci svých zápisků opraví. A tak stále dokola.


Věřím, že pouze tímto způsobem je možné je donutit, aby si jednak řádně opisovaly z tabule, opakovaly si učivo a sami se snažily pochopit, co jsme probraly. Nešetřím je. Kdo mne zná, jistě věří. Ale jiné cesty bohužel nevidím.




------------------------------------------------------------------------------------------

NOVINKY A FOTKY přímo z Mexika (galerie: studenti, čeští podporovatelé, příroda a okolí):

http://my.opera.com/Filippo-CommUNITYinspiration

Všeobecné informace o projektu:

www.communityinspiration.com

VIDEA (nejen) z výuky

http://www.youtube.com/user/FILIPPOsenaCI

Starší články (chronologický vývoj projektu) lze nalézt na pravé straně pod kontaktem v „seznam rubrik“ ...




 

Autor: Filip Šena | středa 7.1.2009 4:59 | karma článku: 9,30 | přečteno: 852x
  • Další články autora

Filip Šena

Bod zlomu, aneb konec dobrý, všechno dobré

Ačkoli naše intenzivní propagační snahy přilákaly na úvodní hodiny pouze tři desítky mexických studentů (potřebovali jsme jich dvakrát tolik), atraktivní konverzační výuková metoda si rychle získala jejich důvěru. Stačily dvě výukové lekce (celkem 5h u dospělých a 3h u dětí) a nadšení a vděční obyvatelé Papantly začali kurzy angličtiny s českými dobrovolníky United Vision doporučovat všude ve svém okolí.

13.8.2012 v 13:42 | Karma: 8,13 | Přečteno: 2401x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

Přestřelka a velká zmrzlina

Ačkoli je Veracruz považován za jeden z nebezpečnějších států mexické federace a čas od času jsme v ulicích Coatepecu skutečně narazili na po zuby ozbrojené příslušníky armády, žádné zvýšené bezpečnostní riziko jsme nepociťovali. Tím víc nás ale zaskočila informace, že přímo v centru Papantly proběhla přestřelka jen pár dní před naším příjezdem.

4.3.2012 v 20:55 | Karma: 10,03 | Přečteno: 3380x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

Boj o pozice, jednání s radnicí

Během pětihodinové jízdy z Coatepecu do Papantly Imelda vyřizovala jednu SMSku za druhou. V úhrnu jich mohlo být klidně ke třicítce.

26.2.2012 v 20:01 | Karma: 8,92 | Přečteno: 2856x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

V centru říše Totonaků, aneb první problémy v kultovní Papantle

Kapitola třiatřicátá. Když jsem před měsícem kolegům oznámil, že Imelda navrhuje pro poslední část pilotní fáze česko-mexického rozvojového projektu United Vision kultovní a světoznámou Papantlu, zavládlo nadšení.

21.2.2012 v 20:51 | Karma: 11,05 | Přečteno: 3088x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

Podpořme mexické ženy

Kapitola dvaatřicátá. Probudila mne velmi hlasitá hudba. Rozmrzele jsem se vydal ke dveřím, abych zjistil, co se to v sedm hodin ráno děje. Nešlo ale o nic zvláštního, to si jen soused trochu přivstal.

12.2.2012 v 21:10 | Karma: 10,38 | Přečteno: 3393x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Symbol kabaretu Moulin Rouge v troskách. Zřítila se křídla slavného větrného mlýna

25. dubna 2024  8:12

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítila křídla větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3052x
Spoluzakladatel rozvojového projektu UNITED VISION. Lektor cizích jazyků, aktuální projekt: www.anglictinaspepou.cz

Od září 2011 pilotní dobrovolnická mise v Mexiku, v barvách UNITED VISION.