Filip Šena

Spoluzakladatel rozvojového projektu UNITED VISION. Lektor cizích jazyků, aktuální projekt: www.anglictinaspepou.cz

Od září 2011 pilotní dobrovolnická mise v Mexiku, v barvách UNITED VISION.

Filip Šena

13) Fiesta na přivítanou

Již z předchozího článku je zřejmé, o koho se tu mohu opřít, od koho mohu očekávat podporu. Samozřejmě od těch, které znám z loňska a které nyní mohu vyučovat v kurzu pro pokročilé.

11.12.2009 v 19:19 | Karma: 8,22 | Přečteno: 4666x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

12) Příběhy s happyendem

Ten kdo sledoval průběh pilotního projektu v Huasce před rokem si určitě vybaví hrdiny dnešního povídání.

2.12.2009 v 1:44 | Karma: 8,62 | Přečteno: 4993x | Diskuse| Společnost

Filip Šena

11) Rozbíhání kurzů

Po svém čtvrtečním příjezdu jsem chtěl začít učit co nejdříve. Bohužel mexická realita není představám Evropana vždy úplně nakloněna.

26.11.2009 v 22:33 | Karma: 7,84 | Přečteno: 4808x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

10) Zabydlování v novém působišti

Galdino mne do Pachuky skutečně vyzvednout přijel. Jeden z mála Mexičanů, na kterého se lze spolehnout snad za všech situací. Kamarád jakých není mnoho. Ne nadarmo mne oslovuje zásadně "my friend". Díky za něj!

24.11.2009 v 22:51 | Karma: 8,99 | Přečteno: 4605x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

33) Závěrečný report z Huasky

V mexické vesničce Huasce de Ocampo (stát Hidalgo) jsem v období od října do prosince 2008 odučil v rámci kurzu anglického jazyka CommUNITY inspiration přibližně 170 hodin. Výuka probíhala ve 4 kurzech s dotací 2 x 2,5h týdně.

6.2.2009 v 5:09 | Karma: 8,99 | Přečteno: 956x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

32) Rozlučky a loučení (4.) – „doma“ v La Lomě

Vzhledem k tomu, že v La Lomě, kde jsem bydlel, již kurz víceméně nefungoval, necítil jsem se tam poslední týdny nejlépe. Pouze jsem konzumoval a žádné hodnoty nepřinášel. O to „snazší“ pro mne loučení bylo.

4.2.2009 v 4:39 | Karma: 8,99 | Přečteno: 971x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

31) Rozlučky a loučení (3.) – studenti hodnotí kurz

Při pročítání vyplněných dotazníků pro organizaci hodnotící rozvojové vzdělávací projekty jsem narazil na některé opravdu hezké a zajímavé odpovědi na otázku „Vybaví se Vám nějaký speciální moment z kurzu, o který byste se s námi chtěl/a podělit?“:

2.2.2009 v 6:26 | Karma: 10,77 | Přečteno: 1044x | Diskuse| Společnost

Filip Šena

30) Rozlučky a loučení (2.) – se studenty

Přišly neveselé chvíle loučení. Nic jednoduchého. Před dvěma měsíci jsem dorazil do Huasky zkusit učit neznámé místní vesničany anglicky. Při odjezdu mi došlo, že neopouštím jen své studenty, ale i přátele.

31.1.2009 v 4:53 | Karma: 9,74 | Přečteno: 1038x | Diskuse| Společnost

Filip Šena

29) Rozlučky a loučení (1.) – fotbal. klub Sevilla

Přišly neveselé chvíle loučení. Nic jednoduchého. Před dvěma měsíci jsem dorazil do Huasky zkusit učit neznámé místní vesničany anglicky. Při odjezdu mi došlo, že neopouštím jen své studenty, ale i přátele.

29.1.2009 v 5:10 | Karma: 11,29 | Přečteno: 1932x | Diskuse| Sport

Filip Šena

28) Závěrečný test, Huasca (mexico) - výsledky!

Samotné výsledky mi udělaly velkou radost. Prokázaly, že pokrok, který studenti za krátké dva měsíce učinili, je značný a ne náhodný. Týká se všech účastníků kurzu.

26.1.2009 v 6:13 | Karma: 10,14 | Přečteno: 1202x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

27) Huasca (mex) - Závěrečný test

Jak jsem se již zmínil, ve čtvrtek proběhla závěrečná zkouška. K jejímu vykonání se dostavilo 17 studentů. Chtěl jsem si ověřit skutečné zažití probrané látky a test koncipoval jako náročný. Po dvou měsících výuky jsem mimo jiné chtěl po svých studentech přeložit následující věty:

21.1.2009 v 5:36 | Karma: 11,88 | Přečteno: 1522x | Diskuse| Společnost

Filip Šena

26) Seznamte se s mými žáky (2.) – Lucila, Porfíria

Pokračuji v představování svých nejvěrnějších studentů. Oni sami se prezentují v sekci PHOTOS, kde můžete zhlédnout jejich vyrobené obrázky a vzkazy členům mé vysílající komunity. Jsou vděční, uvědomují si, kdo jim umožnil bezplatnou participaci na kurzech CommUNITY inspiration.

19.1.2009 v 4:57 | Karma: 9,69 | Přečteno: 930x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

24) Hektický závěr aneb poznáváme vysílající komunitu!

Můj dobrovolnický pobyt v mexické Huasce se chýlí ke konci. Poslední dva týdny byly hektické. Spoustu práce mi dalo natáčení videí a jejich umisťování na internet, představování studentů, prezentace jejich znalostí.

14.1.2009 v 5:34 | Karma: 9,73 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Média

Filip Šena

23) Místo „M“ a ochmelka Emílio

Minulý týden nepřinesl nic zásadního. Proběhl poklidně. Pouze v pondělí odpadla večerní výuka, neboť nešel proud. V Mexiku běžná záležitost. Hodinu jsme nahradili v úterý, kdy jsem vyučoval téměř 9h čistého času. Libůstka.

12.1.2009 v 6:13 | Karma: 10,73 | Přečteno: 956x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

22) Deset pesos pro přítele

Probudil jsem se, opustil svůj chatrný přístřešek dobrovolníka a stejně jako každé ráno vyrazil přes dvůr do umývárny. Je Helloween. Americký svátek s jehož slavením nemám nejmenší zkušenosti.

9.1.2009 v 5:34 | Karma: 12,37 | Přečteno: 1043x | Diskuse| Ekonomika

Filip Šena

21) ZIMA a ulhané mexické studentky (2.)

Jsou to milé holky. Obzvlášť Brenda, ta to u mne vyhrává na celé čáře. Angličtina je baví. Indiánská kamarádka Rebe tvrdí, že z bílého učitele musí být mimo. Že sama pracovala s vesnickými dětmi, že jsou úplně někde jinde než-li ty z města. Chybí jim náplň, pozornost, na vesnici nikdo nemá na děti čas. Nevěnuje se jim.

7.1.2009 v 4:59 | Karma: 9,30 | Přečteno: 852x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

20) ZIMA a ulhané mexické studentky (1.)

Přišla zima. Ochladilo se. Letošní rok je prý na mexické poměry abnormálně studený. Nevěřil jsem, ale úsměvné palčáky z akce „vše za pade“, dárek od táty na cestu, mi snad nakonec ještě přijdou k duhu. Zatím jsem je nevytáhl, mlčky trpím a nedospěle si hraji na hrdinu.

7.1.2009 v 3:34 | Karma: 12,55 | Přečteno: 1791x | Diskuse| Média

Filip Šena

19) Podepsal jsem Seville. Nastoupil v dresu Realu.

Snažím se rozcvičit poctivě. Přeci jen je tomu půl roku, co jsem naposledy sportoval. Zranit bych se tu nechtěl. Zkušenost s úrovní místního zdravotnictví bych si raději odpustil. Přesto je mi trapné jít se sám rozběhat. Ostatní náhradníci totiž jen postávají kolem kouče a sledují hru. Nechci si hrát na profíka. A tak se alespoň protahuji a snažím se tvářit nenápadně. Pokud to v mojí situaci vůbec jde.

5.1.2009 v 5:16 | Karma: 24,34 | Přečteno: 5258x | Diskuse| Sport

Filip Šena

18) Absťák

Noc byla krušná. Ani ne tak zimou jako neustálým probouzením se. Nemohl jsem dospat. Nedočkavost mnou cloumala, bál jsem se, abych nezaspal. Určitě to znáte. Bdíte a máte sto chutí zkontrolovat, zda-li je budík skutečně nastaven na správný čas. Pakliže přijde slabší chvilka, vstanete a pro jistotu jej překontrolujete. Samozřejmě že je. Ostatně tak jako vždycky ...

4.1.2009 v 7:29 | Karma: 11,24 | Přečteno: 1545x | Diskuse| Společnost

Filip Šena

17) Pracovní týden dobrovolníka CommUNITY Inspiration

Mnoho čtenářů zajímá, kterak vypadá pracovní týden dobrovolníka vyučujícího angličtinu Indiány na mexickém venkově. Zde se pokouším podat odpověď.

3.1.2009 v 4:35 | Karma: 11,45 | Přečteno: 1118x | Diskuse| Cestování